Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kreativita učitelů v edukačním procesu na ZŠ
Vítová, Lucie ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Diplomová práce "Kreativita učitelů v edukačním procesu na základní škole" se zabývá tvořivostí pedagoga, která je nezbytným předpokladem každého učitele v současném školství. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zaměřuje na obecné poznatky týkající se problematiky tvořivosti v práci pedagoga. Popisuje také důležité faktory, které pomáhají vést k tvořivému přístupu k výuce. Jedním z nich je užívání aktivizačních metod, které představují hlavní možnost pedagoga směřovat k tvořivému vyučování. Zaměřuje se také na pozici pedagoga v procesu školské inkluze a vhodné výukové metody a strategie pro inkluzivní vzdělávání. Praktická část se zaměřuje na aktivizační metody ve výuce. Výzkumné šetření bylo provedeno dotazníkovou metodou. Hlavním cílem bylo prozkoumat, do jaké míry učitelé na základních školách používají ve výuce aktivizační metody a zda považují tyto metody za vhodný prostředek k tvořivému a účinnému zprostředkování učiva pro všechny žáky, včetně žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. KLÍČOVÁ SLOVA Tvořivost, pedagog, učitel, pedagogická tvořivost, tvořivé vyučování, výukové metody, aktivizační metody, inkluze, inkluzivní vzdělávání
Architektura a principy pasivních a nízkoenergetických domů
Ďuráč, Gabriel ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Hybner, Jan (oponent)
My bachelor's thesis is focused on architecture and principles passive and low energy income houses. In theoretic part I put mind to architecture and his history, architects, differences between passive and low energy income houses, Thereafter with style Feng-Shui, Vasta-Sastra, which are modern in this time and these styles are using in outside and inside architecture and gardening, In partically part I devote to creative education, history of creative education, painting and development child's creative locution. Key words: Achitecture and his history, architects, differences beetween passive and low energy income houses, Feng-Shui, Vasta-Sastra, creative education, history of creative education, painting and development child's creative locution.
Rozvoj dětské hudební tvořivosti v pěveckém kroužku na 1. stupni ZŠ
Kučerová, Blanka ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Slavíková, Petra (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rozvojem hudební tvořivosti žáků pěveckého kroužku prvního stupně ZŠ. Věnuje se nejprve problematice obecné tvořivosti a jejímu významu a důležitosti pro život člověka. Dále podrobněji specifikuje téma tvořivého myšlení, od něhož odvozuje termín hudebně tvořivého myšlení. Neopomíjí nepostradatelnou roli učitele hudební výchovy, navrhuje systematický metodický postup a nabízí rovněž několik konkrétních typů cvičení vhodných k rozvoji hudební tvořivosti žáků. V rámci výzkumné části pak zkoumá a porovnává úroveň rozvoje tvořivých schopností žáků pěveckého kroužku prvního stupně ZŠ v Čerčanech (ve školním roce 2017/2018 a 2018/2019) v souvislosti s osvojovanými písněmi (jejich obsahy a hudebně výrazovými prostředky). Cílem práce bylo především potvrzení skutečnosti, že výuka s využitím hudebně tvořivých prvků má zásadní vliv na rozvoj hudebních schopností žáků - včetně schopností tvořivých.
Diskusní fórum Umělecké vzdělávání a role kulturních institucí: Praha 22.-23. září 2011 : sborník příspěvků
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR ; Národní informační a poradenské středisko pro kulturu (NIPOS) ; Ministerstvo kultury ČR ; Doležalová, Kateřina
Konference se zabývala dostupností uměleckého vzdělávání a jeho kvalitou. Byly uvedeny příklady dobré praxe a projekty kulturních institucí zaměřené na mimoškolní umělecké vzdělávání.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Kreativita učitelů v edukačním procesu na ZŠ
Vítová, Lucie ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Diplomová práce "Kreativita učitelů v edukačním procesu na základní škole" se zabývá tvořivostí pedagoga, která je nezbytným předpokladem každého učitele v současném školství. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zaměřuje na obecné poznatky týkající se problematiky tvořivosti v práci pedagoga. Popisuje také důležité faktory, které pomáhají vést k tvořivému přístupu k výuce. Jedním z nich je užívání aktivizačních metod, které představují hlavní možnost pedagoga směřovat k tvořivému vyučování. Zaměřuje se také na pozici pedagoga v procesu školské inkluze a vhodné výukové metody a strategie pro inkluzivní vzdělávání. Praktická část se zaměřuje na aktivizační metody ve výuce. Výzkumné šetření bylo provedeno dotazníkovou metodou. Hlavním cílem bylo prozkoumat, do jaké míry učitelé na základních školách používají ve výuce aktivizační metody a zda považují tyto metody za vhodný prostředek k tvořivému a účinnému zprostředkování učiva pro všechny žáky, včetně žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. KLÍČOVÁ SLOVA Tvořivost, pedagog, učitel, pedagogická tvořivost, tvořivé vyučování, výukové metody, aktivizační metody, inkluze, inkluzivní vzdělávání
Architektura a principy pasivních a nízkoenergetických domů
Ďuráč, Gabriel ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Hybner, Jan (oponent)
My bachelor's thesis is focused on architecture and principles passive and low energy income houses. In theoretic part I put mind to architecture and his history, architects, differences between passive and low energy income houses, Thereafter with style Feng-Shui, Vasta-Sastra, which are modern in this time and these styles are using in outside and inside architecture and gardening, In partically part I devote to creative education, history of creative education, painting and development child's creative locution. Key words: Achitecture and his history, architects, differences beetween passive and low energy income houses, Feng-Shui, Vasta-Sastra, creative education, history of creative education, painting and development child's creative locution.
Rozvoj schopnosti spolupráce dětí mladšího školního věku s využitím vybraných knižních titulů prostřednictvím výtvarných technik
KELTNEROVÁ, Marcela
Práce se zabývá spoluprácí dětí mladšího školního věku a možnostmi jejího rozvoje s pomocí literárního námětu a výtvarné činnosti. Teoretická část vymezuje specifika mladšího školního věku, tělesný a duševní vývoj dítěte. Charakterizuje fenomén spolupráce, roli pedagoga v kooperativní výuce, učební prostředí, kooperativní hru a možnosti spolupráce ve výtvarné výchově. Popisuje význam a specifičnost literatury pro děti, definuje vztah dětí ke knihám v dnešní době. Zaměřuje se také na pohádky a jejich důležitost pro dětské čtenáře. Charakterizuje výtvarnou výchovu dětí, její význam a propojenost s literaturou. Popisuje výtvarné techniky vhodné pro činnost s děti mladšího školního věku. Praktická část je orientovaná na výtvarný projev dětí mladšího školního věku, na jejich spolupráci při tvořivé činnosti. Práce proběhla s dětmi ve školní družině. Činnosti byly motivovány knihami známých českých autorů.
Rozvoj výtvarné kreativity dětí mladšího školního věku v pedagogice volného času s využitím mezioborových přesahů (literatura)
MACHÝČKOVÁ, Veronika
Práce se zabývá tvořivostí dětí mladšího školního věku a možnostmi rozvoje tvořivých schopností dětí. Teoretická část charakterizuje tvořivost, její druhy, faktory, úrovně. Popisuje tvořivý proces a produkt, bariéry tvořivosti, zabývá se tím, zda je možno tvořivost rozvíjet a zmiňuje také důležitost tvořivosti učitelů. Charakterizuje vývoj tvořivosti u dětí, zabývá se otázkou uměleckého talentu a možnou souvislostí tvořivosti s inteligencí. Dále vymezuje specifika mladšího školního věku, výtvarnou tvořivost, cíle a úkoly výtvarné výchovy, zvláštnosti dětského výtvarného projevu. Popisuje volný čas, zařízení volného času, zaměřuje se na zájmové činnosti výtvarné. Praktická část je orientována na výtvarný projev dětí mladšího školního věku, tvořivou výtvarnou činnost s dětmi. Práce proběhla s dětmi ve školní družině. Tématy byly zejména lidské vlastnosti, chování, mezilidské vztahy, ponaučení se z činů svých i z činů druhých lidí. Činnosti byly motivovány La Fontainovým dílem {\clq}qBajky``.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.